سریع ترین روش درمان زخم های واریسی

درمان زخم های واریسی از مهم ترین دغدغه های افرادی است که از مشکل واریس رنج می برند. واریس بیماری است که در آن رگ های ناحیه پا بزرگ، برآمده و ملتهب می شوند. تحمل درد، سوزش و خارش ناشی از واریس برای برخی از افراد بسیار سخت و طاقت فرسا است.

علاوه بر درد ناشی از واریس، رگ های بزرگ، برآمده و متورم زیبایی پا را خدشه دار می کنند. این موضوع باعث کاهش اعتماد به نفس در افراد می شود و به روحیه آنها آسیب می زند. این بیماری ممکن است بنا به دلایل ارثی یا عدم گردش خون مناسب در رگ های پا ایجاد شود.

اکنون چاره کار چیست؟ بهتر است برای رهایی از درد و التهاب این بیماری با روش های سریع درمانی آشنا شوید. پیشنهاد می دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

سریع ترین روش درمان زخم های واریسیعوارض ابتلا به واریس و درمان زخم های واریسی

در این بخش می خواهیم ابتدا به بررسی خطرهای ناشی از ابتلا به واریس بپردازیم. بهتر است پیش از آن بدانیم چه افرادی بیش از همه در معرض این بیماری قرار می گیرند.

• افراد مسن؛
  • بانوان؛
  • افراد قد بلند؛
  • اشخاصی که سابقه خانوادگی ابتلا به واریس دارند؛
  • افراد با وزن بالا؛
  • بانوان باردار؛
  • افراد سیگاری؛
  • افرادی که بیش از حد در حالت نشسته یا ایستاده قرار دارند؛
  • اشخاصی که دچار شکستگی در استخوان فمور شده اند یا دچار سوختگی و آسیب دیدگی عضلانی هستند.

عوارض ابتلا به واریس

این بیماری عوارض و نشانه هایی در فرد مبتلا ایجاد می کند که این نشانه ها به شرح زیر است.

• پیدایش رگ های ملتهب، متورم و از بین بردن زیبایی پاها؛
  • احساس درد، سوزش و خارش در محل آسیب دیدگی؛
  • لخته شدن خون در ناحیه پا؛
  • احتمال ایجاد عفونت در محل تورم رگ ها؛
  • انسداد رگ های لنفاوی که خطر جمع شدن مایعات در پاها را به همراه دارد.

روش های سریع و خانگی درمان زخم های واریسی

زخم های واریسی که در ناحیه پا جا خوش می کنند باید به سرعت درمان شوند. این زخم ها علاوه بر درد، التهاب، سوزش و خارش باعث کاهش اعتماد به نفس در افراد نیز می شوند. در این قسمت چند روش از درمان های خانگی برای رهایی از شر زخم های واریسی را به شما معرفی خواهیم کرد.

آلوئه ورا

استفاده از گیاه آلوئه ورا در درمان زخم ها  به وفور مشاهده می شود. این گیاه درمانی تاثیر چشمگیری در بهبود جای زخم نواحی مختلف بدن دارد. وجود موادی مانند آنتراکینون در این گیاه خاصیت ضدعفونی، پیشگیری از افزایش زخم و درمان آن را دارد.

برای استفاده از آلوئه ورا باید آن را به صورت عمودی از وسط برش دهید و ژل داخل آن را خارج کنید. ژل را بر نواحی زخم خود ماساژ دهید. این کار را 2 الی 3 بار در روز تکرار کنید.

روغن نارگیل

روزی 2 الی 3 بار از روغن نارگیل برای درمان زخم های واریسی خود استفاده کنید. اسیدلوریک موجود در این روغن خاصیت ضدباکتریایی و ضد التهابی دارد. این روغن باعث کاهش درد و تورم پا می شود. مقداری از روغن را بر کف دست خود بریزید و به آرامی شروع به ماساژ زخم های خود کنید.

عسل

هرگز از تاثیر عسل در از بین بردن زخم و جای زخم غافل نشوید. این ماده تاثیری فوق العاده شگفت انگیز در بهبود زخم های واریسی دارد حتما امتحان کنید. عسل با خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریایی که دارد از پیشرفت و عفونت زخم جلوگیری می کند.

کافیست مقداری عسل خالص و طبیعی را با نوک انگشتان خود به آرامی روی زخم های خود ماساژ دهید. پس از 15 الی 20 دقیقه قادر به شستن این ماده خواهید بود. اگر ضرورتی برای شستن عسل ندارید بهتر است بیشتر روی زخم هایتان بماند.

برای نتیجه گیری بهتر و سریع تر روزانه 3 بار این عمل را تکرار کنید.

گوتوگولا

گوتوکولا یک گیاه خزنده است که در نواحی گرمسیر رشد می کند. وجود اسید آسیایی و اسید مادکاسیک به این گیاه خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریای می بخشد. مقداری از برگ تازه یا خشک شده این گیاه را با آب مخلوط کنید که حالتی خمیری به خود بگیرد؛ سپس خمیر حاصل را بر نواحی مورد نظر قرار دهید.

برای تسریع در روند بهبود روزی 1 الی 2 بار این عمل را تکرار کنید.

روغن درخت چای

برای استفاده از این ماده بسیار قوی در درمان زخم های واریسی مقداری از روغن درخت چای را با روغن نارگیل مخلوط کنید. این دو ماده در درمان زخم ها بسیار قوی ونتیجه بخش بوده اند. برای نتیجه گیری بهتر حداقل روزانه 2 بار این عمل را تکرار کنید.

نحوه مراقبت از زخم های واریسی برای بهبود سریع آنها

برای بهبود هرچه سریع تر این زخم ها لازم است اقداماتی را انجام دهید و اصول و قوانینی را رعایت کنید. در این قسمت تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

• زخم های ایجاد شده در ناحیه پا را همیشه تمیز کنید که از عفونت جلوگیری شود؛
  • پانسمان زخم و نواحی اطراف زخم را خشک نگه دارید. این کار از گسترش زخم جلوگیری می کند؛
  • قبل از انجام پانسمان حتما زخم های خود را تمیز کنید؛
  • از بانداژ کشی برای پانسمان زخم استفاده کنید. این امر به کاهش تورم و درد کمک قابل توجهی خواهد کرد؛
  • هنگام خواب پاهای خود را بالاتر از سطح قلب خود قرار دهید؛
  • ورزش و پیاده روی فراموش نشود؛
  • داروهای تجویزی پزشک معالج خود را مرتب مصرف کنید.

راه های جلوگیری از ابتلا به واریس در افراد مستعد

اگر خود را در معرض ابتلا به واریس حس می کنید یا از نظر شرایط مستعد ابتلا به این بیماری هستید، لازم است که به صورت مداوم رگ های پای خود را بررسی کنید. در صورت مشاهده تغییر رنگ در نواحی از پا یا التهاب و تورم رگ ها در پی درمان زخم های واریسی باشید.

در این بخش راه های پیشگیری از ابتلا را در اختیارتان قرار می دهیم.

• لازم است که افراد سیگاری به این عادت مضر خود خاتمه بخشند؛
  • افراد دیابتی باید سطح قند خون خود را کنترل کنند که در حد نرمال بماند؛
  • ورزش و پیاده روی را در اولویت کارهای خود قرار دهید؛
  • از خوردن غذاهای ناسالم بپرهیزید؛
  • خواب کافی داشته باشید؛
  • افرادی که فشار خون بالایی دارند باید به کنترل فشار خون خود بپرازند؛
  • سطح کلسترول خون در حد نرمال حفظ شود؛
  • افراد چاق نیز لازم است که وزن خود را کاهش دهند.

نگاهی اجمالی

درمان زخم های واریسی مسئله ای است که افراد مبتلا به واریس به شدت با آن سروکار دارند. درمان این زخم ها به دلیل سوزش، التهاب، تورم و درد باید خیلی سریع انجام بگیرد. از طرفی این زخم ها باعث ایجاد مشکلات روحی و کاهش اعتماد به نفس نیز می شوند. البته پیشگیری و مراقبت از زخم ها باید در اولویت باشند.

لازم است پیش از درمان از گسترش و پیشرفت زخم های واریسی جلوگیری شود. پس از آن با روش های خانگی و موثر قادر به درمان این زخم ها خواهید بود. روش های درمان خانگی بسیار مفید، سریع و بی ضرر هستند. هرگز از این روش ها غافل نمانید.

Source: www.stylecraze.com, www.medlineplus.gov