با حمایت مکانیکی می توان به طور کامل یا بخشی از فشار ناشی از وزن را بر روی پا کم کرد. این کار باعث می شود ناحیه زخم استراحت کند و روند بهبودی سریع تر صورت بگیرد. ترومای تجمعی و فشار کف پا بر روی زخم دو دلیل اولیه برای تداوم زخم ها است. تخلیه در زخم های دیابتی بسیار مهم است.

مراقبت از زخم
مراقبت از زخم نقش مهمی در مدیریت زخم پای دیابتی ایفا می کند و شامل پاکسازی زخم به وسیله شستشوی نرمال سالین است. به دنبال تکنیک های آسپتیک و استفاده از تکنیک های مراقبت از زخم، یک محیط مرطوب برای زخم ایجاد می شود. اگر چه درمان موضعی یک جنبه مهم مراقبت از زخم پا است، اما همیشه در معرض مراقبت های جراحی و سیستمیک است. رژیمهای دارویی متعدد و دستگاه های گوناگون برای مدیریت زخم های دیابتی وجود دارد که شامل هیدروژل ها، هیدروکلوئید ها، آلژینات ها، فوم، سوزن های آغشته نقره ای و غیره می باشد. با این حال، قبل از انتخاب یک رژیم غذایی باید عواملی مانند سلامت عمومی بیمار، روند تعمیر بافت ها، ارزیابی زخم با استفاده از درجه بندی، توصیف و طبقه بندی زخم، محیط زیست زخم، دانش مربوط به خواص پانسمان و غیره را در نظر بگیرید.

خصوصیات ایده آل برای یک پانسمان به شرح زیر است:

1- استریل مناسب برای شستشو دادن، ضدعفونی کردن و پانسمان جراحت ها.

2- حفظ محیط مرطوب برای زخم.

3- قدرت جذب ترشحات اضافی.

4- حفظ دمای مناسب زخم.

5- آلوده نکردن زخم با ذرات خارجی آلوده.

6- محافظت زخم از میکروارگانیسم ها.

7- کنترل مبادله گاز و بوی زخم.

8- ارائه عایق حرارتی و حفاظت مکانیکی.

انتخاب آنتی بیوتیک
اصل درمان آنتی بیوتیک براساس شواهدی است که از گزارشات مربوط به باکتری شناسی و حساسیت مراکز مختلف در سراسر جهان ارائه شده است.

استفاده از ضد عفونت ها/ آنتی بیوتیک ها باید توسط فرهنگ های مناسب هدایت شود. استفاده نامناسب از آنتی بیوتیک ها می تواند منجر به عوارض جانبی شود.

آنتی بیوتیک های خوراکی برای عفونت بافت های نرم و عفونت های متوسط ​​تا شدید تجویز می شوند. باید رژیم های مبتنی بر شواهد برای مدیریت عفونت در پای دیابتی مورد بررسی قرار گیرد. دوز مناسب، شرایط مطلوب، شناسایی و حذف عفونت و به رسمیت شناختن عوارض جانبی باید در همه بیماران سرپایی و بیماران مبتلا به عفونت مورد بررسی قرار گیرد.

توصیه های آنتی بیوتیک بر اساس شدت عفونت
هر بیمارستان باید سیاست های آنتی بیوتیک سازمانی را که حاوی دستورالعمل ها و پروتکل های استفاده از آنتی بیوتیک است، رعایت کند. بخش های مختلفی برای درمان و پیشگیری وجود دارد از جمله روش های جراحی و همچنین نحوه درمان عفونت های مختلف.

به طور کلی سه سطح تجویز آنتی بیوتیک توصیه می شود:
1- خط اول انتخاب- آنتی بیوتیک تجویز شده توسط همه پزشکان
2- گروه آنتی بیوتیکی محدود- شامل پاتوژن های مقاوم، عفونت های پلی متیل و آنتی بیوتیک های گران قیمت می شود. هنگام مصرف این آنتی بیوتیک ها باید با کمیته و رئیس بخش صحبت کنید.
3- رزرو آنتی بیوتیک ها- برای عفونت هایی که تهدید کننده حیات هستند و باید پس از اخذ مجوز از کمیته استفاده شود.

کمیته آنتی بیوتیک نهادی است که سیاست خود را بر اساس نظارت بر قرص های آنتی بیوتیک و مصرف آنتی بیوتیک ها جمع می کند. این کمیته استانداردهای بالینی و آزمایشگاهی را بهبود می بخشد و به روز می کند. این کمیته باید اجرای سیاست را نظارت کند، اطلاعات بازخوردی را ارزیابی کند، نتیجه را ارزیابی کند و با پزشکان مختلف متخصص صحبت کند. این سیاست باید هر ساله براساس تجربه تجویز کنندگان و گزارش های حساسیت میکروبیولوژی و آزمایشگاهی بررسی شود.