پای دیابتی و اوزون درمانی

دیابت یک بیماری مزمن است و این بیماری می تواند باعث آسیب به تمام سیستم های بدن شود. عوارض مربوط به دیابت در بدن در مدت زمان طولانی آشکار می شود.  مانند عوارض کلیه ها ، اعصاب و چشم. اما زخم پا را می توان ناگهان دید و به سرعت پیشرفت می کند.

گردش خون بیماران دیابتی مختل شده و اعصابی که به احساس آنها کمک می کند  آسیب دیده اند. به همین دلیل ، زخم پای دیابتی خیلی سریع آلوده می شود. اگر مراقبت مناسب از زخم انجام نشود ، خطر ایجاد زخم و عفونت دوباره در پا که گردش خون آن مختل شده بسیار زیاد است.

اوزون درمانی می تواند در ترکیب با سایر روش های درمانی برای درمان دیابت استفاده شود. اوزون درمانی روشی مؤثر در از بین بردن عوارض جانبی دیابت و مراقبت از زخم  پا است. با این روش درمانی ، گردش خون ناحیه آسیب دیده پا به شدت پشتیبانی می شود و ظرفیت گلبول های قرمز برای انتشار اکسیژن به بافت افزایش می یابد.

اوزون همچنین به کاهش آسیب های عصبی کمک می کند. با فعال کردن سلول های دفاعی بدن که با میکروارگانیسم های ایجاد کننده عفونت مبارزه می کنند ، ظرفیت مبارزه را افزایش می دهد.

اوزون درمانی می تواند با سایر روش های درمانی ترکیب شود و از بخش قابل توجهی از قطع عضو جلوگیری کند. اوزون درمانی همچنین به تنظیم قند خون کمک می کند.

مشکلات پای دیابتی چیست؟

دیابت نوعی بیماری است که در آن میزان بالای قند خون می تواند به مرور زمان به اعصاب ، کلیه ها ، چشم ها و رگ های خونی بدن آسیب برساند. دیابت همچنین می تواند توانایی بدن در مبارزه با عفونت را کاهش دهد. اگر دیابت به خوبی کنترل نشود ، می تواند به اندام ها و سیستم ایمنی بدن آسیب برساند. مشکلات پا در دیابتی ها به طور گسترده ای گسترش می یابد و به سرعت وخیم تر می شود.

بی حسی در پای دیابتی که  سیستم عصبی آن آسیب دیده است رخ می دهد. ترشح عرق طبیعی و تولید چربی روی پوست پا دچار اختلال می شود. در نتیجه ، فشار غیر طبیعی بر روی پوست ، استخوان ها و مفاصل  پا هنگام راه رفتن رخ می دهد و ممکن است باعث  اختلال در پوست پا شود. زخم روی پوست پاها ایجاد می شود.

آسیب رسیدن به رگ های خونی و اختلال در سیستم ایمنی بدن از دیابت ، باعث دشواری در بهبود  زخم ها می شود. عفونت باکتریایی پوست ، بافت های همبند ، ماهیچه ها و استخوان ها ممکن است در آینده رخ دهد.

این عفونت ها می توانند به گانگرن تبدیل شوند. آنتی بیوتیک های  استفاده شده به دلیل جریان خون ضعیف نمی توانند به راحتی به محل عفونت برسند. در موارد پیشرفته ، تنها درمان، قطع عضو پا   است. این عفونت می تواند به جریان خون گسترش یابد ، که می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

بیماران دیابتی باید بدانند که چگونه می توانند از مشکلات ایجاد شده در پا جلوگیری کنند. آنها همچنین باید بدانند که در صورت بروز مشکلات پا ، چگونه به دنبال درمان مناسب باشند. حتی اگر مشکلات پای دیابتی درمان شده باشد ، پیشگیری از جمله کنترل خوب سطح قند خون بهترین روش برای جلوگیری از عوارض دیابتی است.

افراد مبتلا به دیابت باید یاد بگیرند که چگونه پای خود را معاینه کنند و چگونه علائم اولیه مشکلات پای دیابتی را تشخیص دهند. آنها همچنین باید در مورد مراقبت از پا در خانه و زمان مراجعه به متخصص اطلاعات داشته باشند.

پای دیابتی و اوزون درمانی

علائم مشکلات پای دیابتی چیست؟

درد پا: پیچ خوردگی ، تنش ، کبودی ، استفاده بیش از حد ، استفاده نادرست از کفش و عفونت ممکن است علائم آن باشد.

قرمزی: یک زخم به ویژه می تواند نشانه ای از ساییدگی غیر طبیعی کفش یا جوراب باشد.

تورم پاها : ممکن است نشانه ای از عفونت ، استفاده از کفش های نادرست یا گردش خون ضعیف وریدی باشد. علائم دیگر گردش خون ضعیف عبارتند از:

• درد در پا یا لگن ، که با پیاده روی افزایش می یابد و با استراحت بهبود می یابد.
  • رشد نکردن موهای پاها
  • پوست سخت و براق روی پاها

افزایش دمای موضعی: ممکن است نشانه ای از عفونت یا التهاب ناشی از زخم هایی باشد که به بهبود نمی یابند یا آهسته بهبود می یابند.

آسیب پوست: ساییدگی و پارگی غیر طبیعی می تواند ناشی از آسیب یا عفونت باشد. کالوس می تواند نشانه ای از آسیب های مزمن پا باشد. قارچ ناخن پا ، پای ورزشکار می توانند سبب عفونت های باکتریایی جدی تر شوند.

تخلیه چرک زخم: این معمولاً نشانه عفونت است.

مشکل در پیاده روی: ممکن است نشانه ای از مشکلات مفاصل ، عفونت های جدی یا کفش های نادرست باشد.

تب یا لرز ناشی از زخم در پا: ممکن است نشانه ای از تهدید یک عفونت خطرناک برای اندام و زندگی باشد.

قرمزی که از زخم پخش می شود: نشانه ای از بدتر شدن عفونت است.

بی حسی جدید یا دائمی در پاها: ممکن است نشانه آسیب عصبی ناشی از دیابت باشد که خطر ابتلا به مشکلات پا را افزایش می دهد.

پای دیابتی و اوزون درمانیSource: www.habibbostan.com

ازن درمانی دیابتاوزون تراپی زخمپای دیابتی و اوزون درمانیدرمان زخم با اوزونژل اوزونفیلم اوزون تراپی زخمقیمت دستگاه اوزون تراپی زخمهزینه اوزون تراپیهموتراپی و دیابت