مرکز درمان زخم پای دیابتی در تهران

مرکز دیابت تلما برترین مرکز درمان زخم پای دیابتی در تهران است. مرکز درمانی تلما در تشخیص و درمان نوین زخم ‌های دیابتی بر اساس الگوهای چند تخصصی حرف اول را می زند. در این مرکز درمان زخم پای دیابتی با به کارگیری بهترین و جدیدترین دستگاه های درمانی و بهره گیری از متخصصان و پرستاران و کارشناسان خبره روند تشخیص و درمان را با متدهای روز جهان و دستگاه های فوق پیشرفته به سرعت پیش می برند.

زخم پای دیابتی

دو تا ده درصد از بیماران دیابتی دارای زخم های پا هستند. خطر ابتلا به زخم پای دیابتی با گذشت زمان افزایش می یابد. کنترل گلوکز خون حائز اهمیت است. بیمارانی که کنترل گلوکز خون ضعیفی دارند، زودتر دچار عوارض جانبی می شوند. متأسفانه اکثر قطع عضوهای پا و اندام تحتانی بر روی بیماران مبتلا به دیابت انجام می شود. اولویت اول در درمان سندرم پای دیابتی جلوگیری از نیاز به قطع عضو عمده است.

بیماران دیابتی به علت نوروپاتی محیطی و داخلی و همچنین ماکرو آنژیوپاتی و میکرو آنژیوپاتی در معرض ابتلا به زخم های پا هستند.

نوروپاتی محیطی (حسی و حرکتی) شایع ترین علت ایجاد زخم پا است. از آنجا که توانایی حسی بسیاری از بیماران مبتلا به نوروپاتی حسی تضعیف شده یا از بین رفته است، هر گونه بریدگی یا آسیب به پا ممکن است روزها یا هفته ها کاملا بدون توجه باقی بماند. نوروپاتی حرکتی می تواند ضعف عضلانی (آتروفی عضلانی) را به وجود آورد، که باعث ایجاد ناهنجاری های پا شده و در نتیجه می تواند منجر به توزیع وزن نامناسب شود. ممکن است ایسکمی و نکروز بافتی نیز ایجاد شود و باعث ایجاد زخم شود. بعلاوه نوروپاتی داخلی می تواند منجر به کاهش تعرق به علت از ببن رفتن عصب های ساختارهای پوستی شود. کاهش میزان تعریق موجب خشکی پوست و ایجاد ترک های پوستی می شود. این ترک ها خطر ایجاد عفونت را افزایش می دهند.

آنژیوپاتی دیابتی یکی دیگر از عوامل خطر ابتلا به زخم های پای دیابتی و عفونت است. آسیب به رگ های بزرگ بدن را ماکرو آنژیوپاتی و آسیب به رگ های کوچک را میکرو آنژیوپاتی می نامند.

علائم و تشخیص زخم پای دیابتی

یکی از اولین نشانه های زخم پا، وجود زهکشی از پای شماست که ممکن است جوراب هایتان را لکه دار کرده یا در کفش شما نشت کند. تورم غیرمعمول، تحریک، قرمزی و بوی نامطبوع نیز از علائم اولیه زخم پای دیابتی هستند.

قابل توجه ترین نشانه زخم پای دیابتی وخیم وجود بافت سیاه در اطراف زخم است. این بافت به دلیل عدم وجود جریان خون سالم در نواحی اطراف زخم ایجاد می شود. گانگرن جزئی یا کامل که به مرگ بافت به علت عفونت اشاره دارد، نیز می تواند در اطراف زخم ظاهر شود. در این حالت ترشحات بدبو، درد و بی حسی می تواند رخ دهد.

نشانه های زخم های پا همیشه آشکار نیستند. گاهی اوقات تا زمان عفونی شدن زخم علائمی را بروز نخواهید داد. اگر متوجه هر گونه تغییر رنگ پوست، به ویژه سیاه شدن بافت شدید، یا در ناحیه ای که به نظر می رسد تحریک شده دچار درد شدید، بهتر است سریعا به مرکز درمان زخم پای دیابتی تلما مراجعه نمایید.

میزان وخامت زخم پا معمولا با معیارهای زیر در مقیاس 0 تا 3 مشخص می شوند:

0: بدون زخم اما پا در معرض خطر است.

1: زخم ایجاد شده اما عفونتی وجود ندارد.

2: زخم عمیق، در معرض دید قرار گرفتن مفاصل و تاندون ها.

3: زخم های گسترده یا آبسه های ناشی  از عفونت.

مرکز درمان زخم پای دیابتی در تهران

مرکز دیابت تلما می تواند در درمان مشکلات و عوارض مرتبط با دیابت به شما کمک نماید. این مرکز درمان زخم پای دیابتی با فراهم آوردن روش های درمانی پیشرفته و علمی همچون آخرین دستاورد جهانی در حوزه ی اوزون تراپی با دستگاه herrman آلمان و وکیوم تراپی comfort کراتوریمووال بوش آلمان و استفاده از لیزرهای کم توان آمریکایی به همراه PRP سیوون کره و دستگاه ABI جهت تشخیص گرفتگی عروق با دانش روز ایتالیا و مجموعه ای از پانسمان های نوین روز جهان، مرکز درمانی درخور ایرانیان عزیز گرد آورد، تا علاوه بر بی رقیب بودن در سراسر کشور با سرویس دهی کامل در حیطه ترمیم زخم و بافت های آسیب دیده در قله افتخار در درمان مردم عزیزمان باشد.

این مجموعه در انتخاب پزشکان و متخصصین در حوزه زخم دقت و اهتمام کافی به خرج داده تا بهترین ها را گرد هم آورده و با درک درستی از شرایط بیمار و همراهی و همیاری همراهان ایشان با تشخیص درست و بجا و اعمال بهترین پروتکل های درمانی برای این عزیزان قادر به ارائه بهترین خدمات و درمان باشد.

پروتکل های درمان زخم پای دیابتی در این مجموعه بسیار کارا بوده و با استفاده از تکنولوژی های جدید و پانسمان های نوین و توجه به سابقه و نیازهای فردی هر بیمار می تواند در درمان این زخم های مزمن موثر واقع شوند.

اسامی متخصصینی که در مرکز دیابت تلما مشغول به کار هستند، عبارت است از:

• سرکار خانم دکتر روناک موسوی متخصص بیماری های عفونی و تب دار
  • جناب دکتر جمشید ایمانی متخصص و جراح ارتوپد
  • سرکار خانم صدف سیف کارشناس تخصصی زخم و عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی زخم
  • سرکار خانم نفیسه مزبوری ET NURSE از استرالیا و درمانگر تخصصی زخم

اگر شما یا یکی از عزیزانتان از زخم های پای دیابتی رنج می برید، درمان این مشکل را بر عهده ما گذاشته و با طی کردن مراحل بهبود تحت نظر کلینیک زخم تلما به زندگی بدون زخم و عوارض دیابتی خود بازگشته و احتمال نیاز به قطع عضو را کاهش دهید.

source: bbraun.com, healthline.co

مرکز درمان زخم تلما: