درمان زخم پای دیابتی با طب سنتی

اخیرا مطالبی به گوش می‌رسد که حاکی از موثر واقع شدن گیاهان دارویی از قبیل آلوئه ورا ،عسل، گل پنیرک و ….. در  درمان زخم پای دیابتی است.

درمان زخم پای دیابتی با طب سنتی

در حالی که مواد مذکور در درمان خراش های سطحی پوست و جوش های غیر عفونی صورت افراد سالم موفقیت آمیز نبوده و حتی در طولانی مدت نیز تاثیر نداشته که این مهم با یک تست ساده در هر فردی قابل اثبات است قدرت درمانی این گیاهان دارویی به قدری کم است که تاثیرشان در افراد سالم نیز ممکن است مدتها به طول بیانجامد.

آیا طب سنتی در درمان زخم دیابتی موثر است؟

با این وجود درمان های  گیاهی و سنتی چگونه می توانند در مقابل عفونتهای شدید و خطرناک که سالهاست موجب فقدان عضو در بیماران دیابتی شده موثر واقع شوند؟

باید دقت داشت که این بیماران جزء بیماران highrisk (ریسک بالا) حساس و خطرناک هستند و هر لحظه به تعویق افتادن درمانشان صدمات جبران ناپذیر برای بیمار و اطرافیانش به دنبال دارد گیاهان دارویی بسیاری در دسترس هستند که بسیار مفید و ارزشمند می باشند اما تاثیرشان بیشتر در افراد سالم و برای پیشگیری مشاهده می شود ، نه در بیماران دیابتی که دچار مشکلات مختلفی در ارگانهای حیاتی شان می باشند و با زخم های بسیار خطرناک و عفونی درگیر هستند لذا این بیماران نیاز به درمان های پیشرفته و فوق تخصصی و عفونت زدایی ها و آنتی بیوتیک های موضعی، وریدی و خوراکی دارند.

درمان زخم پای دیابتی به چه عواملی بستگی دارد؟

درمان زخم پای دیابتی آسان نیست و مسئله ای بسیار حاد است و به عوامل مختلف وابسته است در نتیجه تنها با پانسمان های ساده از قبیل عسل، آلوئه ورا  … قابل درمان نخواهد بود.

این عوامل عبارتند از:

• برداشتن بافت نکروزه شده
  • کاهش عوامل تشدید کننده از قبیل فشار
  • کنترل قند
  • کنترل سریع عفونت با اوزون (ozone therapy)
  • آموزش بیمار
  • ترمیم عروق در صورت لزوم
  • پانسمان های نوین که تمام این عوامل وابسته به عمق زخم، میزان عفونت، میزان خونرسانی محل زخم، بررسی سلامت عمومی بیمار است، زیرا برخی از بیماران دیابتی دچار مشکلات کلیوی، قلبی عروقی، بینایی هستند که برای تکمیل درمان نیاز به مشاوره ی همزمان با متخصص های مختلف را دارند.

برخی از خدمات کلینیک تلما، کلینیک درمان زخم در تهران:

درمان زخم

درمان زخم بستر