آشنایی با مزایای اوزون تراپی

روش اوزون تراپی، یکی از روش های نوین در علم پزشکی است که کاربردهای فراوانی دارد. مزایای اوزون تراپی موجب شده است این روش درمانی برای درمان بسیاری از دردها و بیماری های مختلف به کار گرفته می شود. اوزون تراپی به تنهایی و در کنار سایر روش های درمانی استفاده می شود.

از‌جمله کاربرد های اوزون تراپی لازم است به درمان بیماری های پوستی، کاهش وزن، آرتروز، بیماری های ویروسی، انواع جراحات و عفونت ها اشاره کرد. افرادی که تحت معالجه این روش درمانی قرار گرفته اند، پس از 48 ساعت، درد بدنشان تسکین یافته و  معالجه خواهند شد.

اوزون درمانی با داشتن خصوصیاتی از قبیل باکتری ‌کشی و قارچ‌ کشی توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. اوزون با ضدعفونی‌ کردن زخم ها و معالجه بیماری ‌های باکتریایی و قارچی روش درمانی موثری در علم پزشکی است.

مزایای اوزون تراپی در یک نگاه

اوزون تراپی فواید بی شماری برای بدن دارد و به درمان بسیاری از بیماری ها کمک شایانی می کند. این شیوه درمانی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و تحریک گلبول های سفید خون می شود. همچنین از عفونت های مختلف پیشگیری می کند.

توزون درمانی تاثیر منفی باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها بر سیستم ایمنی بدن را خنثی می کند. یکی دیگر از مزایای اوزون تراپی، خنثی سازی جهش های سلولی است؛ در نتیجه از ابتلای فرد تحت اوزون درمانی به ابتلا به سرطان جلوگیری می شود.

اوزون تراپی به به گلبول های قرمز خون در انتقال اکسیژن کمک می کند و در واقع سبب بهبود عملکرد گردش خون و سلول می شود. از آنجایی که گاز اوزون یک آنتی اکسیدان قوی است، به دفع سموم نیز کمک می کند.

به دلیل مزایای متعدد این روش در علم پزشکی برای اهداف مختلفی استفاده می شود. شیوه های درمانی با گاز اوزون در حالت کلی به این صورت است که اوزون با اکسیژن مخلوط شده و سپس برای معالجه اعضای مختلف بدن به کار گرفته می شود.

چرا اوزون درمانی؟

اوزون تراپی یکی از روش های موثر در کاهش درد و درمان بسیاری از بیماری ها‌ست؛ لذا این شیوه درمانی پیشنهادی مناسب برای افرادی است که از درد رنج می برند.  مزایای اوزون تراپی موجب شده است که این شیوه درمانی روش موثری برای درمان انواع بیماری ها باشد.

بلافاصله پس از اوزون تراپی درد فرد کاهش پیدا می کند. این روش همچنین به درمان درد غضروف ها و بافت های می پردازد. اوزون درمانی در درمان آسیب دیدگی های مزمن نیز نقش مهمی ایفا می کند. این روش برای ورزشکارانی که طی ورزش آسیب دیده اند، گزینه مناسبی است. افراد با اوزون تراپی از درد های مفاصل، ماهیچه ها و عصب ها رها می شوند.

انواع روش‌های اوزون تراپی

شیوه های درمانی اوزون تراپی متفاوت است. پزشک با بیمار درباره نوع بیماری و موارد جزئی تر صحبت کرده، سپس با توجه به نوع بیماری روش مناسبی را پیشنهاد می کند.

سه روش اصلی اوزون تراپی

درمان با گاز اوزون به 3 شیوه متفاوت انجام می شود که در ادامه به تفصیل آن ها را بررسی خواهیم کرد.

مستقیم در بافت

چنانچه این روش معالجه برای درمان جراحات و زخم های بزرگ مدنظر باشد، لازم است که گاز اوزون به صورت مستقیم درون بافتی از بدن که آسیب دیده تزریق شود. این نوع درمان، با وجود پوشش ‌های حفاظتی مناسب انجام خواهد شد.

درون وریدی

درمان درون وریدی یعنی گاز اوزون برای درمان اختلالات داخلی بدن به کار گرفته می شود. به عنوان مثال برای بیماری هایی از قبیل اچ آی وی، گاز اوزون در خون گرفته شده از بدن حل می شود و سپس متخصص آن را به بدن تزریق می کند.

درون عضلانی

در روش درون عضلانی گاز اوزون، این گاز قبل از تزریق به بدن، با اکسیژن مخلوط می شود.

کاربردهای اوزون تراپی در علم پزشکی

در این بخش کاربردهای اوزون تراپی را در مصارف مختلف پزشکی مطمح نظر قرار می دهیم.

پوست سالم با اوزون تراپی

مقابله با مشکلات پوستی مانند تبخال، اگزما، آکنه و جوش یکی از حائز اهمیت ترین مزایای اوزون تراپی است. این شیوه درمانی برای از بین بردن جای زخم نیز استفاده می شود. خوب است بدانید شیوه درمانی اوزون تراپی برای پوست، با استفاده از روش دمیدن موضعی آن با اکسیژن و سونا بخار صورت می گیرد.

کاهش وزن با اوزون تراپی

اوزون درمانی روش درمانی بسیار موثر برای کاهش وزن است. چنانچه این شیوه درمانی در کنار یک رژیم غذایی مناسب و عادات سالم باشد، برای رسیدن به وزن ایده آل افراد کمک شایانی می کند. درواقع چاقی و عادات مضر مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل و مصرف فست فود منجر به از بین رفتن اکسیژن شده و همچنین سبب تجمع سموم در بدن می شود.

اوزون با از بین بردن سموم بدن، سلامت شما را حفظ می کند. یکی دیگر از مزایای اوزون درمانی این است که تنها طی چند جلسه با هزینه ای مقرون به صرفه بدن شما بهبود پیدا می کند.

مزایای اوزون تراپی در یک نگاه

• درمان آرتروز؛
  • مبارزه با بیماری های ویروسی مانند HIV و SARS؛
  • ضد عفونی کننده زخم ها؛
  • درمان سیستم ایمنی بدن؛
  • تزریق های زیر پوستی برای درمان درد؛
  • درمان التهاب های مناطق موضعی بدن از قبیل عضلات و مفاصل؛
  • درمان رگ های واریسی و سایر مشکلات گردش خون.

درمان سرطان با اوزون

برخی تحقیقات نشان داده که اوزون درمانی با تعدیل قسمت های مختلف سیستم ایمنی بدن و جبران کمبود اکسیژن اقدام به مقابله با سرطان می کند.

درمان دیسک کمر با اوزون تراپی

طی بررسی های صورت گرفته در روش درمانی با گاز اوزون، مشاهده شده افرادی که از درد در ناحیه کمرشان رنج می بردند پس از گذشت دو روز از اوزون تراپی، درد کمرشان تسکین می یابد.

شیوه درمانی با اوزون را یک نوع جراحی بسته نیز تلقی می کنند. بر اساس نوع دیسک کمر این روش درمانی به شیوه های مختلفی انجام می شود.

اوزون تراپی و آرتروز

معمولا از اوزون تراپی برای درمان آرتروز مفاصل زانو، شانه و لگن استفاده می شود. برای درمان آرتروز مفاصل داروهای ضد التهابی را در مفصل تزریق می کنند؛ در صورتی که آرتروز شدید باشد، جراحی تعویض مفصل انجام می شود ولی اگر بیماری آنقدر شدید نباشد که به جراحی نیاز داشته باشد، اوزون تراپی روش موثر درمانی است.

اوزون درمانی با بهره مندی از خواص ضد التهابی، ضد درد و ترمیمی روشی موثر در درمان آرتروز به حساب می آید. حتی در موارد بسیاری بیماران کاندیدای عمل جراحی، پس از اوزون تراپی دیگر نیازی به جراحی نداشته اند و درمان شده اند.

درمان آرتروز زانو

یکی از موثرترین روش های درمانی گاز اوزون، اوزون تراپی زانو است. اوزون با برخورداری از خاصیت ضدالتهابی، پس از تزریق در این ناحیه از بدن، موجب ترمیم داخل مفصل می شود. اوزون تراپی روشی سریع برای درمان بیماران مبتلا به آرتروز زانو است.

موارد نتیجه بخش در اوزون تراپی

• درمان انواع درد؛
  • درمان درد های شدید مفصل کمر وگردن؛
  • بهبود آسیب دیدگی تاندون روتاتور کاف؛
  • درمان انواع آرتروز؛
  • معالجه بیرون زدگی و فرسودگی دیسک کمر و گردن؛
  • معالجه سندروم تونل کارپال؛
  • تسکین درد عصب و رگ سیاتیک؛
  • درمان سینوزیت خفیف و شدید؛
  • درمان اختلال های آرنج تنیس بازان (تنیس البو)؛
  • درمان درد و اختلالات لگن؛
  • بهبود عفونت های دندان؛
  • بهبودی سریع مفاصل پس از جراحی؛
  • درمان شکستگی های غیر قابل درمان؛
  • معالجه انواع جراحت.

سخن پایانی

در این مقال با انواع مزایای اوزون تراپی آشنا شدیم. این روش درمانی با استفاده از گاز اوزون انجام می شود. این شیوه، جزو روش های جایگزین درمانی شمرده می شود. در درمان با گاز اوزون، به موجب بهبود و درمان گاز، مایع یا محلول حاوی اوزون را از طریق خوراکی یا تزریق وارد بدن می کنند.

گاز اوزون خواص درمانی زیادی از جمله خاصیت ضد التهابی، ضد درد دارد؛ همچنین این شیوه درمانی دارای اثرات رژنراتیو (ترمیمی) است. اوزون تراپی در درمان بیماری های متعددی از قبیل درمان انواع آرتروز، دیسک کمر، گردن، لگن، انواع جراحت، شکستگی های مختلف، عفونت های دندان، دردهای عصب و رگ سیاتیک تاثیر بسزایی دارد.

اوزون درمانی به سه شیوه مختلف مستقیم در بافت، درون وریدی و درون عضلانی انجام می شود. پزشک متخصص با توجه به نوع بیماری بهترین روش درمانی را انتخاب می کند.

Source: www.shawellnessclinic.com

اوزون تراپی پوستاوزون تراپی زانوبهترین دکتر اوزون تراپیتجربه اوزون تراپیدرمان دیسک کمر با اوزون تراپیدرمان سرطان با اوزونفواید اوزون تراپی موقیمت اوزون تراپیکاهش وزن با اوزون تراپیمزایای اوزون تراپی